2017 m. Lietuvoje buvo atliktas unikalus ir vienintelis tokio pobūdžio mokslinis tyrimas „Neuroedukacinių metodų įtaka žmogaus chromosomų telomerų ilgio dinamikai”, kurį inicijavo Asmenybės ugdymo institutas „Rafaelis“. Tyrimo partneriai: UAB InMedica ALFA klinika.
Tyrimas buvo atliekamas “Life Length” laboratorijoje (Madride, Ispanijoje).
Tyrimo mokslinis vadovas – profesorius, medicinos mokslų daktaras, genetikas Danielius Serapinas.
Tyrimo konsultantė – profesorė, psichologijos mokslų daktarė, dailės terapeutė Kristine Martinsone (Rygos Stradins universitetas).
Tyrimo tikslas – įvertinti, ar autoriniai (M. Mendelės-Leliugienės) sukurti neuroedukaciniai metodai (vizualizacijos, dailės terapijos metodai, kalbiniai kodai, testai/pratimai ir specialios, suvokimą plečiančios, meditacijos/kontempliacijos) bei jų selektyvūs algoritmai daro įtaką žmogaus chromosomų telomerų ilgio pokyčiui.
Tyrime dalyvavo dvi grupės – tiriamųjų ir kontrolinė, abi po 10 moterų, kurių amžius nuo 20 iki 59 metų. Visos jos – savanorės. Kontrolinei moterų grupei 4 mėnesius iš eilės, 20 val. per mėnesį, buvo vedami reguliarūs neuroedukaciniai užsiėmimai.
Tyrimo trukmė: 6 mėnesiai.
Tyrimo rezultatai parodė, kad M. Mendelės-Leliugienės sukurti neuroedukaciniai metodai pristabdo žmogaus senėjimo procesus 4,2 karto. Neuroedukaciniai metodai gali būti taikomi praktiškai psichogenetikoje, kaip genotechnologiniai įrankiai įvairaus amžiaus asmenybės ugdyme pagal trimačio ugdymo modelį.
2020.06.30 buvo publikuotas mokslinis straipsnis žurnale “Medical Studies/Studia Medyczne” (2020;36/2: 73-82), kuriame išsamiai aprašomi ne tik tyrimo metu gauti rezultatai, bet ir pateiktos moksliškai pagrįstos išvados apie galimas NEM taikymo sritis:
Kita publikacija:
2019 metais, pristatant tyrimą “NEM poveikis telomerų ilgio dinamikai” Milane vykusioje pasaulinėje psichoneuroendokrinologų mokslinėje konferencijoje išsiaiškinta, kad NEM ir NEM algoritmai pilnai atitinka naujausias mokslininkų rekomenduojamas kryptis siekiant sustiprinti asmens sveikatą bei įveikti stresą. Toje pačioje konferencijoje Magdalena Sander pateikė savo tyrimo išvadas, jog vienintelis realus dalykas palaikyti asmens psichoemocinę sveikatą yra sustiprinti jo gebėjimus reguliuoti savo emocijas: jas atpažinti, suvaldyti ir išveikti (“Psichoneuroendocrinology”. Volume 107S; September 2019; ISSN 0306-4530).
Mendelės-Leliugienės sukurta programa “Aš esu kūrėjas” vykdoma nuo 2001 metų įvairiuose socialiniuose projektuose. Ji turi specialiai sukurtus NEM emocinio intelekto ugdymui, kurių efektyvumas buvo patikrintas 2012-2013 atliekant mokslinį tyrimą, kuriame dalyvavo 1500 moksleivių iš įvairių Lietuvos miestų mokyklų. Gauta išvada: metodai sustiprino moksleivių psichoemocinę sveikatą.
Taigi šiandien jau drąsiai galima pasakyti, kad NEM ir NEM algoritmai pilnai atitinka naujausias genetikos ir psichoneuroendokrinologinių mokslų rekomenduojamas asmens sveikatinimo kryptis.